REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep internetowy działający pod adresem www.markusia.pl jest prowadzony przez:Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa (dawniej J.MUSIOŁ PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWE MARKO spółka jawna) z siedzibą w Wodzisławiu Śl, 44-300 Wodzisław Śl. ul. Rybnicka 2D, Magazyny wysyłkowe: 44-300 Wodzisław Śl. ul. Marklowicka 17,
wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0001066709, NIP: 647-051-22-32, REGON:271026937, zwaną w dalszej części Sprzedawcą lub Sklepem.
DEFINICJE:
Oferta - towary / produkty umieszczane na stronach Sklepu internetowego www.markusia.pl
Klient - każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupów w Sklepie.
Koszyk - element funkcjonalny Sklepu, który umożliwia Klientowi dokonanie zakupów za pomocą strony www.markusia.pl
Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt.
Czas realizacji zamówienia - czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i przekaże do wysyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Płatność on-line - płatność wykonywana przez Klienta przy pomocy dostępnych i akceptowanych przez Sklep form płatności elektronicznych.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Wszystkie towary znajdujące się w ofercie Sprzedawcy na stronie www.markusia.pl są towarami nowymi, oryginalnymi, spełniającymi określone przepisami prawa wymogi, posiadającymi stosowne atesty i certyfikaty tam, gdzie jest to wymagane.
- Ceny towarów oferowanych do sprzedaży w Sklepie internetowym zamieszczone są na stronie www.markusia.pl przy danym towarze. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich, są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Klient składając zamówienie, najpierw wybiera produkty, które chce nabyć poprzez kliknięcie w przycisk "do koszyka".
- Po wybraniu produktów należy kliknąć przycisk „FINALIZACJA ZAMÓWIENIA” znajdujący się w koszyku a następnie zalogować się na posiadane konto, zarejestrować konto lub dokonać zakupu bez rejestracji, podając tylko dane adresowe do dostawy.
- Kolejnym etapem jest wybranie formy zapłaty.
-
Realizacja zamówienia rozpocznie się po otrzymaniu płatności, chyba że wybrano formę zapłaty "za pobraniem". Zamówienie zostanie automatycznie anulowanie
w przypadku braku wpłaty w ciągu 7 dni kalendarzowych. Zamówione produkty do momentu zaksięgowania wpłaty nie są rezerwowane.
DOSTAWA
- Koszty dostawy w granicach Polski wynoszą 15 pln (przy pobraniu 25 pln)
- Sklep oferuje darmową wysyłkę w obszarze Polski bez względu na formę płatności oraz ilość kupionych produktów, jeśli wartość zamówienia wyniesie 200 pln.
- Przesyłka zostanie wysłana w następnym dniu roboczym po złożeniu (opcja za pobraniem) lub opłaceniu całości zamówienia.
-
Około 95% przesyłek na terenie Polski dostarczana jest do klienta w ciągu 2 dni od przekazania firmie kurierskiej, zamówienia zagraniczne dostarczane są przeważnie
w ciągu 5 dni. - Dostawa zamówień realizowana jest za pośrednictwem firm Kurierskich - Schenker i Pocztex.
- Zamówienia złożone w soboty, niedziele oraz w święta są realizowane w najbliższym dniu roboczym.
- Z uwagi na różne gabaryty oraz wagę produktów, zamówienia zagraniczne są wiążące dla obu stron dopiero po akceptacji kosztów dostawy przez Kupującego, przesyłanych niezwłocznie poprzez e-mail przez obsługę sklepu.
- W przypadku dostawy do miejsca docelowego leżącego poza granicami Państw Członkowskich Unii Europejskiej, należna cena zakupionych towarów może ulec odpowiedniemu zwiększeniu o wartość należnych opłat celnych.
PŁATNOŚĆ
- pobranie (płacąc gotówką w momencie odbioru)
- przedpłata na konto: PLN 73105014031000002354832020 ; Janusz Musioł MARKO sp. k., 44-300 Wodzisław Śląski, ul. Rybnicka 2D
IBAN: PL 21105014031000002286546896 ; SWIFT: INGBPLPW ; Janusz Musioł MARKO sp. k., 44-300 Wodzisław Śląski, ul. ul. Rybnicka 2D
- bank on-line (bez kosztów, system Transferuj.pl)
- karta płatnicza (bez kosztów)
- PayPal (bez kosztów)
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na adres [email protected]).
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Proszę odesłać rzecz niezwłocznie na adres: Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa, ul. Marklowicka 17, 44-300 Wodzisław Śląski a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prosimy także o przesłanie wraz z towarem dowodu zakupu (faktura lub paragon), co usprawni procedurę zwrotu towaru.
REKLAMACJE ZWIĄZANE Z ZAMÓWIENIAMI
- Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie określonym Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres [email protected]. J.Musioł PPHU MARKO SJ zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
- Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
- Prosimy o zwracanie produktów na adres: Janusz Musioł MARKO sp. k., ul. Marklowicka 17, 44-300 Wodzisław Śląski. Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi Klient.
-
Do reklamacji prosimy dołączyć paragon fiskalny lub fakturę VAT.
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego
-
Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa, ul. Marklowicka 17,
44-300 Wodzisław Śląski, mailowo pod adres [email protected] lub przy użyciu formularza kontaktowego. - W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu
Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym, zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. - W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.